ترغیب کاربران برای استفاده از روال های منظم نظیر استفاده از سیستم های تیکتینگ ممکن است در ابتدا با دشواری هایی همراه باشد. از سوی دیگر ، لزوم لاگین در نرم افزار به عنوان مرحله احراز هویت یکی از الزاماتی است که شاید چندان برای مشتریان خوشایند نباشد. افزونه تبدیل ایمیل های ارسالی مشتریان به تیکت آنها را قادر خواهد ساخت تا تنها با ارسال درخواست خود به ایمیل های معرفی شده از سوی شما ، به صورت خودکار تیکت های خود را در سیستم تیکتینگ شما ایجاد نمایند. علاوه بر این در صورت باز بودن وضعیت ثبت نام های مشتریان در سیستم ، پیش از ایجاد تیکت ، یک حساب کاربری جدید نیز برای آن دسته از افرادی که ایمیل آنها در نرم افزار شناسایی نگردد ایجاد خواهد گردید که این امر از طریق ایمیل به ایشان اطلاع رسانی خواهد شد.
لازم به ذکر است که افزونه تبدیل ایمیل های دریافتی به تیکت که قابلیت نصب بر روی نسخه نامحدود هلپیکال را دارا می باشد ، علاوه بر امکان خواندن ایمیل ها از سرور Local ، امکان دسترسی به ایمیل های سرور های Remote را نیز ارائه می نماید.